sobota, 11 maja 2013

Niemcy, Hamburg - Pinneberg 7-13.11.2012 r.

Rok I uczniowie gromadzą informacje na temat problemów współczesnego społeczeństwa; decydują, które z nich są wspólne dla ich krajów oraz jaki sposób prowadzenia kampanii jest najbardziej efektywny. Kampania zostaje przeprowadzona na gruncie lokalnym w każdym kraju, a efekty zostają przedstawione na forum internetowym. Działania zostają poddane ewaluacji pod koniec I roku, co pozwala uczniom poszerzyć wiedzę na temat budowania społeczeństwa obywatelskiego.


Wizyta Robocza

W dniach 7-13 listopada 2012 roku wzięliśmy udział w spotkaniu roboczym wszystkich krajów partnerskich w miejscowości Pinneberg w Niemczech. 

W ten sposób rozpoczęliśmy naszą europejską przygodę. Była to świetna okazja do poznania nowych -wspaniałych ludzi, odmiennej od naszej kultury. 




BO NAJLEPSZĄ DROGĄ DO PRZEŁAMANIA LODÓW JEST ZABAWA.... 
Tak więc po pierwsze trzeba było się trochę zintegrować podczas gier i zabaw. 








W końcu pracę czas zacząć. W trakcie burzy mózgów zdecydowaliśmy jakie problemy (według nas -młodych ludzi) są najpoważniejsze w naszych społeczeństwach. W ten oto sposób wyłoniliśmy 5 tematów.
Tematy te to:
  • ZDROWIE
  • RASIZM
  • HOMOFOBIA
  • ALTERNATYWNE ŹRÓDŁA ENERGII
  • EDUKACJA

Wybraliśmy projektowe logo :)
<-------------------- 

Odpoczywając od prac projektowych z naszymi nowymi przyjaciółmi zwiedzaliśmy Hamburg.


Pełna galeria z wyjazdu: GALERIA

W czasie wyżej wspomnianej Burzy Mózgów postanowiono:


  1. zorganizować finalne spotkanie w tym roku w szkole w Polsce (18-22.04.13);
  2. skupić się na pięciu wybranych przez uczestników tematach (zdrowie, rasizm, homofobia, alternatywne źródła energii, edukacja);
  3. wyznaczyć fazy pracy nad projektem i ich terminy.
  4. wyznaczyć metody "research'u" (ankiety, wywiady, internet, literatura, itp.)

KALENDARZ PRAC:
FAZA I
Każdy z uczestników wybiera temat, nad którym chce pracować.
termin: 30.11.2012 r.
FAZA II
W grupach uczestnicy przeprowadzają "Research", czyli zebranie informacji na dany temat. Ta faza kończy się sformułowaniem "Country Report", czyli raportu przedstawiającego rezultaty badania lokalnego opinii publicznej.
termin: 15.01.2013 r.
FAZA III
Uszczegółowienie celu, aby zaadaptować kampanię do lokalnej sytuacji.
termin: 15.02.2013 r.
FAZA IV
Przygotowanie i przeprowadzenie kampanii.
termin: do końcowego spotkania --> 17.04.2013 r.
FAZA V
Prezentacja kampanii na końcowym spotkaniu w Polsce :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz